۱۰ ایده جالب و جذاب برای عکاسی در پاییز

 

در هفته اول پاییز هستیم و هوای خنک در انتظار ماست که باعث خوشحالی بسیاری بعد از چند ماه بسیار گرم خواهد شد. فصل پاییز فصلی بسیار زیبا و باشکوه است به ویژه با آن خزان های رنگارنگی که در ظاهر درختان هویدا می شود. شاید بتوان گفت فصل پاییز از نگاه بسیاری بهترین فصل برای گرفتن عکس های زیبا و ماندگار است. از این رو در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با تکنیک ها و نکاتی آشنا کنیم که برای عکس گرفتن در فصل پاییز به آنها نیاز خواهید داشت.

 

 

۱- پاهایتان را داخل برگ‌ها بگذارید
این یکی شاید محبوب‌ترین و متداول‌ترین ترفند عکس گرفتن در فصل پاییز باشد. اما دریای زیبای برگ‌های ریخته شده زیر پا یک گزینه برای عکس گرفتن است که نمی‌شود به راحتی از کنار آن گذشت.

 

 

 

۲- انعکاس‌های پررنگ را امتحان کنید
غیر قابل تصور است چیزی که روزگاری یک فضای سبز و شاداب بود اکنون به ملغمه‌ای از رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی تبدیل شده است اما هر ساله این اتفاق تکرار می‌شود. تنوعی جدید از رنگ‌ها، جذابیت جدیدی به انعکاس مناظر در آب می‌بخشد که همیشه ایده‌ای خارق‌العاده است.

 

 

 

۳- کدو تنبل همه چیز است
در فرهنگ عامه مردم جهان، فصل پاییز با کدو تنبل عجین شده است. چه در یک مزرعه کاشت کدو هستید و چه در میوه‌فروشی، فرصت زیادی برای ترکیب کردن رنگ زیبای کدو تنبل با مناظر پاییزه خواهید داشت.

 

 

 

۴- ساعت طلایی را فراموش نکنید
در فصل پاییز، جادویی‌ترین اتفاق یک ساعت پس از طلوع آفتاب و یک ساعت قبل از غروب آن رخ می‌دهد. این ساعت‌ها را ساعات طلایی می‌دانند که تصاویر آن‌ها در فصل پاییز زیبایی دوچندانی نسبت به دیگر مواقع سال پیدا می‌کنند. حال و هوای مه گرفته یک جذابیت رؤیایی و جالب‌تر از همیشه به آفتاب می‌بخشد.

 

 

 

۵- باغ‌های سیب را امتحان کنید
باغ‌های محلی سیب اغلب اوقات زیبایی فراتر از حد تصورتان دارند. هر ساله هیبریدهای جدیدی از سیب‌ها خلق می‌شوند و باور بکنید یا نه، طعم‌های متفاوتی دارند. علاوه بر طعم‌های متنوع، این سیب‌ها به شدت فتوژنیک بوده و جذابیتی باورنکردنی به عکس‌های پاییزی می‌بخشند.

 

 

 

۶- نوشیدنی‌های الهام گرفته شده از پاییز
در بسیاری از نقاط جهان نوشیدنی‌هایی با تم فصلی ابداع شده‌اند، برای مثال لاته کدویی فلفلی. اما علاوه بر مزه خوشایند این نوشیدنی‌ها، نباید ارزش عکاسی آن‌ها را نادیده بگیرید. از هر نوشیدنی محبوب در فصل پاییز می‌توانید عکس بگیرید.

 

 

 

۷- بوکه پاییزی
وقتی در حال عکس گرفتن از برگ‌های پاییزی هستید، افزایش دریچه دیافراگم دوربین را امتحان کنید و روی یک دسته خاص از برگ ها فوکوس کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد که تأثیر بوکه‌ای (bokeh) خارق‌العاده و جادویی داشته باشید.

 

 

 

۸- ماکرو برگ
با یک برگ رابطه‌ای شخصی و بسیار نزدیک ترتیب دهید و زیبایی منفرد آن را به تصویر بکشید. هیچ دو برگی شبیه هم نیستند و با ترکیب درستی از آفتاب و باران می‌توانید یک منظره روشن خاص را از برگ‌هایی که از بالا روی زمین می‌افتند، خلق کنید.

 

 

 

۹- پرت کردن برگ‌ها
اگر یک سکانس اکشن حماسی با برگ‌های پاییزی می‌خواهید تعدادی برگ درخت را به هوا پرت کنید یا تلی از برگ‌ها درست کرده و سپس وسط آن‌ها بپرید

 

 

۱۰- رنگ‌های پاییزی با پیش‌زمینه خنثی
اگر چه رنگ‌های زرد و قرمز و نارنجی برگ‌های پاییزی به تنهایی از زیبایی کافی در عکاسی برخوردارند اما وقتی یک آسمان خاکستری، ساختمانی سفید یا هر پس‌زمینه خنثایی در پشت آن‌ها قرار داشته باشد، زیبایی‌شان دوچندان خواهد شد.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید